Polacy w czołówce Google Online Marketing Challenge

Zespoły Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie znalazły się wśród 30 najlepszych na świecie i jednocześnie w gronie Top15 Europy tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC) - poinformował dr Wojciech Czart z Wydziału Fizyki UAM, opiekun jednej z drużyn.

Oba zespoły studentów zmierzyły się z ponad 1660 drużynami z całego świata i zdobyły tytuł AdWords Business Semi-Finalist.

GOMC jest jednym z największych międzynarodowych konkursów organizowanym dla środowiska akademickiego, angażującym tysiące zespołów studenckich z całego świata. Każdy zespół ma za zadanie przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię promocyjną dla wybranej firmy. Studenci prowadzą działania marketingowe z wykorzystaniem Google AdWords – zaawansowanego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie. Uczestnicy opracowują również dwa raporty - przed i po kampanii. Konkurs wymaga od uczestników znajomości marketingu internetowego, metod optymalizacji oraz zarządzania strategicznego. Niezwykle ważne są również umiejętności miękkie związane z pracą w grupie.

Studenci UAM Marta Kłobukowska, Weronika Ziętek, Wojciech Odważny i Kamil Poturalski pod opieką naukową dr Wojciecha Czarta z Wydziału Fizyki UAM przeprowadzili kampanię promocyjną dla internetowego sklepu modelarskiego Fun & Fly. Zespół z SGH (w składzie: Magda Posluszny, Mateusz Łozowicki, Michał Kloczkowski, Jakub Dylewicz i Konrad Szczygieł) pod opieką naukową dr Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Systemów Zarządzania promował internetowy butik odzieżowy MISBHV.

Jak czytamy w komunikacie, obydwie uczelnie od lat plasują się w światowej czołówce konkursu Google Online Marketing Challenge. Studenci z SGH na osiem edycji konkursu pięć razy zostawali jego laureatami. W latach 2012 i 2014 zostali globalnymi zwycięzcami pokonując ponad 3000 zespołów z całego świata. W trzech wcześniejszych edycjach zajmowali pierwsze miejsca w Europie zdobywając tytuł regionalnego zwycięzcy.

W pierwszych latach GOMC studenckie zespoły z SGH uczestniczyły w konkursie poza programem nauczania. Od zeszłego roku odbywa się to w ramach przedmiotu „Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych", należącego do nowego kierunku studiów magisterskich e-Biznes. Studia służyć mają m.in. nauczeniu projektowania przedsięwzięć e-biznesowych, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami.

Studenci UAM od początku przygotowują się do konkursu w ramach autorskich zajęć „Technologie e-commerce – marketing internetowy”, prowadzonych na Wydziale Fizyki UAM przez dr Wojciecha Czarta. Wykład ten jest prowadzony dla kierunku studiów licencjackich Technologie Komputerowe oraz magisterskich Techniczne Zastosowania Internetu, przekształcanego obecnie w nowy międzyuczelniany kierunek Aplikacje Internetu Rzeczy, prowadzonego wspólnie przez UAM oraz Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

PAP - Nauka w Polsce

pmw/ mrt/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • Rys. Coolerheat/Łukasz Witanowski

    Naukowcy chcą produkować chłód z ciepła

  • Fot. Adobe Stock

    Polski eksperyment w kosmosie: test technologii przetwarzania danych na orbicie

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera